Особистісно зорієнтована технологія — це
освітня технологія, головною метою якої є взаємний і плідний розвиток
особистості педагога та його учнів на основі рівності у спілкуванні й
партнерстві у спільній діяльності.
Основне завдання — надання допомоги учневі у визначенні свого
ставлення до самого себе, інших людей, навколишнього світу, своєї
професійної діяльності.
Зміст
особистісно зорієнтованої технології поєднує знання суміжних із
педагогікою наук людинознавства та сфер життєдіяльності людей —
філософії, психології, соціології, мистецтва. Особистісно зорієнтований
освітньо-виховний процес здійснюється на основі суб’єктивізації відносин педагогічного процесу й будується за суб’єктно-об’єктним принципом.
Один із головних недоліків нині діючого процесу навчання — об’єктно-суб’єктні
відносини. Є учень, є вчитель. Один учиться, інший учить. Один
"виголошує" істини, інший їх сприймає (чи не сприймає). Процес навчання
побудований на запам’ятовуванні учнем тих знань, носієм яких виступає
вчитель. Учень настільки заорганізований, загнаний у рамки імперативів,
що не може виявити свою індивідуальність, тільки йому притаманні
якості, реалізувати свої здібності, інтереси, прагнення. Перебуваючи в
жорстких рамках процесу навчання, він звикає до пасивної ролі, яка йому
відведена. Маючи добру пам’ять, учень навчається, відповідно розвиваючи
та формуючи в собі здібності хорошого, слухняного виконавця,
безініціативного, позбавленого творчості службовця.